Biz de "çalışan takdir edilmez."Ben hep eğer bir karşılık beklenerek çalışılırsa, insan hayal kırıklığına uğrayabilir. Ama hiç bir karşılık düşünmeden yapılan çalışmalar değerini bulursa o zaman büyük mutluluk olur diyorum.
Atatürk'ün 17 Ekim 1922 tarihinde Bursa'da küçük çocuklara konuşması:
"Küçük Hanımlar, Küçük Beyler!
"Sizler her biriniz geleceğin bir gülü, bir yıldızı, bir geleceğisiniz. Geleceği asıl nura boğacak sizsiniz. Kendinizin ne ka dar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız.
Sizlerden çok şeyler bekliyoruz, kızlarım ve çocuklarım.
"Küçük Hanımlar, Küçük Beyler!
"Sizler her biriniz geleceğin bir gülü, bir yıldızı, bir geleceğisiniz. Geleceği asıl nura boğacak sizsiniz. Kendinizin ne ka dar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek ona göre çalışınız.
Sizlerden çok şeyler bekliyoruz, kızlarım ve çocuklarım.
Bilim üzerine çalışılacaksa dini bir tarafa bırakmak gerekir.
Çünkü ikisinin bağdaşması olanaksız.
Çünkü ikisinin bağdaşması olanaksız.
Kızlarını okutmayan millet, oğullarını manevi öksüzlüğe mahkum etmiş demektir, hüsranına ağlasın…