Derine inmek için sezgi gerekir
Bir anlamı olmalıdır yaşamanın, varoluşun, gündüzün ve gecenin deviniminin. Ancak böyle katlanılır en dayanılmaz acıya, ölüme, çaresiz kalınan anlara…
Rüyalarımız her gece kendi çapında felsefe yaparlar.
Çünkü var olan tek gerçek tehlike insanın kendisidir.
Kendi karanlığınızı keşfederseniz başkalarının karanlığıyla daha kolay başa çıkarsınız.
İnsan kendine körken, tüm uğraşılarında bilinçsiz bir karanlığı taşırken, yolunu düzgün bir şekilde nasıl görebilir?
Arketipler ancak onları yaşayan bir birey için neden ve nasıl anlamlı olduğunu sabırla anlamaya çalışırsak canlanırlar.
Bugünün insanı kendini yalnız hisseder, çünkü artık doğayla bağ kurmamaktadır.
Ruh zenginliğini kaybeden insan dış dünyaya kapılırdı, dış dünyanın arzu ve korku sarmalında kırbaçlanarak hayatını tüketir ve bir budalaya dönüşürdü. Ruhunu beslemeyen içindeki karanlığı beslerdi. Yani şeytanını..
Yaşamda esas amacımız,içimizde gücü keşfetmek,kendi gerçekliğimizi takip etmek ve herşeyimizle bütün olmayı başarmaktır.
Yaşayan anlam, ancak onu kendi içimizde ve kendimiz aracılığıyla yaşadığımız takdirde canlı kalabilir.
Kendi içine bakmaya cesareti olmayan herkesin yaşamı bulanıktır.
Nevroz, kendi anlamına ulaşamamış bir ruhun acı çekmesidir.