Bir kasırga gibi bulutları dağıtmak, dalgalara gem vurmak için varlığımı feda etmeyi ne kadar istiyorum bir bilsen! Bu mahpusa böyle bir şey nasip olmayacak mı acaba?
Bazen aklım almıyor; onu yalnızca ben, hem de öylesine içten, öylesine dolu dolu severken, ondan başka hiçbir şey görmez, bilmezken, ondan başka hiçbir varlığım yokken, nasıl olur da onu bir başkası da sever, sevebilir?
SEVMEK GÜZELDİR ♡
Dünyada insana sevgiden daha gerekli bir şey olmadığı kesin.
Dünyada insana sevgiden daha gerekli bir şey olmadığı kesin.
Kendimizi yitirdiğimiz zaman her şeyi yitirmiş sayılırız.
Ancak kendi içime dönersem bir dünya buluyorum...
Sabahları uyanıp parıldayan güneşi gördüğümde, "Al işte, yine cenneti andıran bir gün ve yine insanlar bunu mahvedecekler" diye düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum.
Zaten bu dünyada kimse kimseyi kolay kolay anlayamıyor ki...
Ah, birazcık kaygısızlık beni dünyanın en mutlu insanı yapabilirdi...
Anın tadını çıkaracağım, geçmiş benim için geçmişte kalacak.
Niçin siz insanlar, diye haykırdım,
bir konudan söz etmek için, hemen, bu budalacadır, şu akıllıcadır, bu iyi, şu kötüdür demek zorundasınız! Bu ne anlama geliyor? Yargıladığınız eylemin içsel koşullarını araştırdınız mı? Eylemi meydana getiren, onu bir zorunluluk haline getiren nedenleri kesin olarak belirleyebiliyor musunuz? Eğer böyle yapmış olsaydınız yargılarınızı öne sürerken bu kadar aceleci olmazdınız.
bir konudan söz etmek için, hemen, bu budalacadır, şu akıllıcadır, bu iyi, şu kötüdür demek zorundasınız! Bu ne anlama geliyor? Yargıladığınız eylemin içsel koşullarını araştırdınız mı? Eylemi meydana getiren, onu bir zorunluluk haline getiren nedenleri kesin olarak belirleyebiliyor musunuz? Eğer böyle yapmış olsaydınız yargılarınızı öne sürerken bu kadar aceleci olmazdınız.
İnsanlar - neden böyledirler bilinmez- durmadan geçmiş acıları hatırlamaya çalışacak yerde halden hoşnut olsalar, daha az acı çekerlerdi.
Hepimiz bir değiliz, bir olamayız, biliyorum. Ama bence, kendini saydırmak için halktan uzak kalmak gerektiğini sananlar, yenilmekten korktuğu için düşmandan saklanan bir ödlek kadar yerilmeye değer kimselerdir.
İnsanları çeken tarafım nedir, bilmiyorum. Herkes benden hoşlanıyor, benimle dost oluyor.
Güzel Delikanlı! Sevmek insanlara mahsustur. Sende insanca sevmelisin.
Nasıl oluyor da, insanı mutlu eden bir şey aynı zamanda onun felaketinin de kaynağı oluyor?
İnsanın alınyazısı, nasibini aldıktan sonra göçüp gitmekten başka nedir ki?