Çünkü sevgi Tanrı'dandır. Seven herkes Tanrı'dan doğmuştur ve Tanrıyı tanır. Sevmeyen kişi Tanrıyı tanımaz çünkü Tanrı sevgidir.
Göze göz, dişe diş" dendiğini duydunuz. Ama ben size diyorum ki kötüye karşı direnmeyin.
İnsan öldürmek kolay ama kan ruhunada sıçrar. İnsan öldürenin ruhu kanar. Kötü bir insanı öldürünce kötülüğü de yok ettiğini sanırsın, sonra bi bakarsın ki yok ettiğini sandığın kötülükten daha beteri senin içinde büyüyor.
Pahom dahada kızdı bu işe, mahkeme başkanıyla,yargıçlarla kavga etti:
"Siz " dedi "Hırsızları kolluyorsunuz. Onurlu insanlar gibi yaşasaydınız hırsızları beraat ettirmezdiniz.
"Siz " dedi "Hırsızları kolluyorsunuz. Onurlu insanlar gibi yaşasaydınız hırsızları beraat ettirmezdiniz.
Küçük çocuklar gibi olmazsanız , Göklerin Egemenliğine asla giremezsiniz.
Tanrı'nın emirlerini asla unutmuyordu. Kıvılcımı söndürmeyen ateşi zapt edemezdi.
İnsanlar, kendilerine baktıkları için yaşadıklarını sansalar da aslında sadece sevgiyle yaşadıklarını anladım.
İnsana neyin lazım olduğunu bilme yetisi verilmemiştir.
Şunu öğrendim ki, her insan kendisini düşündüğü için değil, içinde sevgi olduğu için yaşar.