İyilik bir seçimdir. Bir insan seçim yapamazsa artık insan olmaktan çıkar.
Seçme hakkına sahip olmayan kişi kişiliğini yitirmiş demektir.
Ne biçim dünya bu be! İnsanlar aya gidiyor. Elektriğin çevresinde dönen tatarcıklar gibi dünyanın çevresinde vızır vızır dönüyor uydular ama, burada, şu garipler köşesinde ne yasa var ne de zavallıyı koruyan, onu düşünen biri...
İyilik içten gelir. İyilik bir seçimdir. Bir insan seçemezse insanlıktan çıkar.
Küçücük deliklere tıkılan insanlar birbirinin içinde insanlık dışı bir yaşam sürüyorlardı
Halk, özgürlüğü için başkaldırmaz, direnmez. Bir lokma ekmeğe, bir kaşık çorbaya değişir özgürlüğünü.
Kolunun altındaki kitapları gördük kardeşim. Bugünlerde kitap taşıyan birini görmek gerçekten göz yaşartıcı.
Seni bir makine biçimine sokmuşlar. Seçme hakkını elinden almışlar. Toplumun kabullendiği davranış türlerine boyun eğmek zorundasın. Sadece 'iyilik' yapmakla görevli küçücük bir makinesin.
"Sen bir kitap yazıyorsun.
Kitap yazanları oldum olası beğenir ve sayarım.
"Pencereyi açın da içeri temiz hava girsin, taze fikirler girsin,
yeni bir hayat tarzı girsin.
Yetişkinlerin savaştığı, bombalar attığı, birbirini kesip doğradığı, acımasızlığın kol gezdiği bir dünyada gençlerin yurtsever, dine bağlı, uslu, terbiyeli olmaları söz konusu değildir...