Ben o gün kocakarıyı değil, kendimi öldürdüm! Kendimi sonsuzcasına mahvettim!
Herkes kendisi hakkında kendisi karar verir ve kendini en iyi aldatabilen, herkesten daha neşeli yaşar.
...belki namuslu bir insansın, ama namuslu bir insanım diye övünülür mü hiç? Herkes namuslu olmak zorunda değil midir?
Onların yalan söylemeleri değil; yalan her zaman bağışlanabilir; tatlı bir şeydir çünkü yalan, insanı önünde sonunda gerçeğe götürür.
İnsan bazen öyle bir sınıra gelir ki, onu aşamaz mutsuz olur; aşar, bu kez belki daha mutsuz olur!..
Her şey insanın içinde yaşadığı ortama, koşullara bağlıdır: Her şeyi belirleyen ortamdır, insansa bir hiçtir.
Ama siz de bilirsiniz, insan biriyle yeni tanıştığında nedense hoppaca davranır, birtakım aptallıklar eder, yanlışlar yapar, doğru değerlendirmede bulunamaz.
Bir tutkudur onda edebiyat!
Edebiyat ve sanat!
İnsan soylu olmaya görsün, gerisi yetenekle, bilgiyle, akılla, dehayla kendiliğinden geliyor.
Edebiyat ve sanat!
İnsan soylu olmaya görsün, gerisi yetenekle, bilgiyle, akılla, dehayla kendiliğinden geliyor.
Ben bir insanım, yanıldığım için insanım.
Yalnızca ölümden korktuğu için yaşayabilir mi bir insan?
Onu şu anda hayata bağlayan tek şey bu korku.
Onu şu anda hayata bağlayan tek şey bu korku.
Şeytan en çok tövbe etmiş insanla uğraşır.
Çünkü, kaybettiği bir askerini tekrar kazanmak ister…
Çünkü, kaybettiği bir askerini tekrar kazanmak ister…
Herkes kendi hakkında kendisi karar verir ve kendini en iyi aldatabilen, herkesten daha neşeli yaşar.
İnsanın zihni neyle meşgulse rüyasında onu görür.
Hele içiniz rahat olmadı mı, gerçeğe ne kadar da uyar rüyalarımız!
Hele içiniz rahat olmadı mı, gerçeğe ne kadar da uyar rüyalarımız!
Önce biraz ağladılar, ama alıştılar şimdi. Aşağılık insanoğlu her şeye alışır!
Her şeyi tamamen unutmak, yepyeni bir yaşama uyanmak istiyordu.
İnsanlığa yararlı olan her şey soyludur!
Anlamıyorum doğrusu: Yolunca, yordamınca kuşatılmış bir halk üzerine bombalar yağdırmak, biçim bakımından kimseyi rahatsız etmiyor ve saygıdeğer bir şey sayılıyor bu!
Tanrının bana baş edemeyeceğim bir şey vermeyeceğini biliyorum. Sadece keşke bana bu kadar güvenmeseydi diyorum.
Ah, bugünlerde dünyada ne utanç verici şeyler oluyor...
Tanrı bize acısın!
Tanrı bize acısın!