İnsan olmak ne kadar zor olabilir?
Bu son zamanlarda düşündüğüm tek şey.
Bu son zamanlarda düşündüğüm tek şey.
Sen bu olayı basite indirgeyebilirsin ama hayat seçimlerden ibaret.
İnsan bu dünya için değersiz bir detay. Birkaçı eksikse de dünyada yine aynı olaylar olur. Mesela krallar, padişahlar, diktatörler olmasa savaşlar çıkmayacak mıydı? Ya da bu kadar düşünür, yazar olmasa insanlar bazı şeylerin farkına varmayacak mıydı?
Tüm insanların derdi kendisi. Bu kadar bencillikle bu yıla kadar düzen içinde nasıl gelmişler anlayamıyorum.
Bu insanlar neden kendilerini ya da çevrelerinde en çok kullandıkları insanları Tanrı yerine koyarak hareket ediyorlar?
Geçmiş, gelecek, bunlar düşünülmesi gereken şeyler değil. Yaşam anlardan ibaret, bir dakika öncesi de önemsiz, bir dakika sonrası da. Bence önemli olan içinde olduğun dakikayı nasıl geçirdiğin.
Bunu görebiliyorum ama neden ellerinizle derinizi yırtmak ister gibi hareketler yapıyordunuz?"
"İnsan olmaya katlanamıyorum.
"İnsan olmaya katlanamıyorum.
Durup düşünmek sadece zenginlere özgü bir eylemdi. Onlar da nasıl daha zengin olurumdan başka bir şey düşünmüyorlardı. Fakirlerin durup düşünecek zamanları yoktu, sürekli çalışmak ve kazandıklarını zenginleri daha zengin yapmak için harcamak zorundaydılar. İnsanlar, çok çalışan, hiç düşünmeyen, sorgulamayan kişilerin cenneti zenginlerden daha çok hak ettiğine inandırılmışlardı.
Bu insanlar gerçekten kendilerini çok önemli zannediyorlar.
İnsanlar neden bu kadar kötülük dolu, neden gözleri kendilerinden başkasını görmüyor, neden başkalarının mutluluklarına tahammül edemiyorlar anlayamadım.