Bir insanın bağlı olduğu müesseseye ihanet etmemesi suç mudur?
Oysa, bu savaştan kendi paylarına acıdan başka hiçbirşey düşmeyecekti. Ölecek, yaralanacak, kolsuz, bacaksız kalacaklardı. Niçin? Fransızlar daha zengin olsun, daha iyi yaşasın diye. Ya onlar, Cezayirli gençler? Cezayir'de oturan aileleri, kardeşleri, anneleri, babaları? Bu şehri, hatta bu ülkeyi işgal etmeleri sonucunda, onların hayatı değişecek miydi? Hayır!
Onlar, şimdi karşısında oturmakta olan Cezayirli din kardeşleri, hiçbir husumet beslemedikleri Osmanlı kardeşleriyle, Fransızların menfaatleri için savaşmaya getirilmişlerdi.
Kimseye etmem şikayet ağlarım ben halimize Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime.
İngilizlerin, Osmanlı'dan zaptedecekleri topraklarda, ipleri istedikleri gibi çekebilecekleri, Şeyh Sait idaresinde bir Kürt devleti kurmayı planladıkları o kadar aşikârdı ki, Ahmet Reşat birkaç aydan beri, Sultan ile Hürriyet ve İhtilaf Partisi mensuplarının bunu nasıl göremediklerine şaşıyordu.
Biat ettiği Sultanının denize düştüğünde sarılmak üzere seçtiği yılan, Osmanlı üzerinde en büyük emelleri taşıyan İngilizlerdi ve Sultan'ın bu tercihini anlamakta zorluk çekiyordu.