Hiçbir şey öğretmeyen okul
Korku, cezadan daha berbattır
çünkü ceza bellidir,
ağır veya hafif, bilinmeyene,
sınırlandırılmamışa kıyasla ceza,
daha az ürkütür."
-Stefan Zweig
çünkü ceza bellidir,
ağır veya hafif, bilinmeyene,
sınırlandırılmamışa kıyasla ceza,
daha az ürkütür."
-Stefan Zweig
Güven dolu geleceğe umutla bakan, sanatla hayattan keyif alan, yaşamayı ve yaşatmayı bilen bir dünyadan her türlü vahşetin yaşandığı yarınların kan, gözyaşı ve zulüm getirdiği bir dünyaya uyanmışlardı.
O dönemin insanlarının gazetede ilk baktığı şey tiyatro programlarıydı.
İnsanları yargılamaktan değil,
anlamaya çalışmaktan
zevk alıyorum."
- Stefan Zweig
anlamaya çalışmaktan
zevk alıyorum."
- Stefan Zweig
Söz konusu başkalarının derdi
olunca nasıl da daha zeki,
daha nesnel oluruz."
-Stefan Zweig
olunca nasıl da daha zeki,
daha nesnel oluruz."
-Stefan Zweig
Her baba oğluna bir karakter mirası bırakır.
Onun için en büyük paye kimseden bir şey istememiş olmaktı.
İnsanoğlunun gündelik mutluluğu çoğu zaman geleceğe dair umutlarının olmasına bağlıdır.
Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamıs olan bütün insanları anlar."
- Stefan Zweig
- Stefan Zweig
Belli bir hedefi olmayan her hayat bir hatadır.
Bir insan nelerin toplamıdır? Hayallerinin, mücadelesinin, dostlarının, hayal kırıklıklarının, yenilgilerinin, aşklarının, zaaflarının, güçlü yönlerinin, talihinin, trajedisinin, yazgısının... En çok da yazgısının..
Bütün hayatımı ortaya koyduğum
bu son rulet oyununda siyahı mı
yoksa kırmızıyı mı bulacağımı
düşünüyordum!"
-Stefan Zweig
bu son rulet oyununda siyahı mı
yoksa kırmızıyı mı bulacağımı
düşünüyordum!"
-Stefan Zweig
BİLMEK DEĞİL
SADECE HAYAL
ETMEK İNSANI
MUTLU KILAR
SADECE HAYAL
ETMEK İNSANI
MUTLU KILAR
ẞİR KEZ KENDİ İÇİNDEKİ
İNSANI ANLAMIŞ OLAN
BÜTÜN İNSANLARI
ANLAR.
İNSANI ANLAMIŞ OLAN
BÜTÜN İNSANLARI
ANLAR.