İçerideki gözyaşları dışarı
akandan daha fenadır."
- Stefan Zweig
akandan daha fenadır."
- Stefan Zweig
Sizden benimle konuşmanızı
rica ediyorum çünkü kendi
suskunluğumda boğulmak üzereyim."
-Stefan Zweig
rica ediyorum çünkü kendi
suskunluğumda boğulmak üzereyim."
-Stefan Zweig
Kendi gözünde sorun ettiği pek çok şeyin aslında bir hiç olduğunu anlamıştı.
Bindiği gemide sırf melez oldukları için tecride uğrayan iki kız kardeşi gördü. İlk kez burada karşılaştı ırkçılığın utanç verici yüzüyle..
En az bir kez olsun uzaklaşmadıysanız üzerinde yaşadığımız kıtayı da anlayamazsınız.
Daha iyi görmek daha iyi fark edebilmek için insanın kendisine, çevresine dışarıdan bakabilmesi gerekir.
Denizin içindeki balığın denizden haberi olmadığı gibi insan da çevresine yabancıdır aslında.
Yakınlık, görmeyi engeller çoğu zaman.
Kendime bile tam açıklayamadığım
bir şeyleri başkaları için anlaşılır
kılmak gibi bir niyetim hiç yoktu."
-Stefan Zweig
bir şeyleri başkaları için anlaşılır
kılmak gibi bir niyetim hiç yoktu."
-Stefan Zweig
Yaşadığı olaylarla yazgısının ve içdünyasının sesini dinleyen Zweig şöyle diyecekti:
"Hayatımızın yönünü içdünyamız belirler, sonunda gittiğimiz yol bizi görünmez hedefimize ulaştırır. Bunun için işe içdünyamızdan başlamak gerekir. Çünkü yolumuz orada çiziliyor.
"Hayatımızın yönünü içdünyamız belirler, sonunda gittiğimiz yol bizi görünmez hedefimize ulaştırır. Bunun için işe içdünyamızdan başlamak gerekir. Çünkü yolumuz orada çiziliyor.
Bekledim, seni kaderimi
beklercesine bekledim.
- Stefan Zweig
beklercesine bekledim.
- Stefan Zweig
O bu yaşamı yani "hiçbir yere ait olmamayı" seviyordu
Her şeyin bittiğini sandığınız anda
kader birini yollayıveriyor."
-Stefan Zweig
kader birini yollayıveriyor."
-Stefan Zweig
Zweig, o ana kadar tanıdığı büyük insanlarla görüşmelerinden iki sonuç çıkaracaktı:
· Büyük insanlar her zaman en iyi yürekli olanlardı.
·Büyük insanlar her zaman sade yaşardı.
· Büyük insanlar her zaman en iyi yürekli olanlardı.
·Büyük insanlar her zaman sade yaşardı.
Bir ülkeyi tanımanın sadece sokaklarında dolaşmak olmadığını, asıl tanımanın o ülkede yaşayan insanlarla tanışmak, iletişim kurmak hatta dostluk kurmak olduğunu biliyordu.
İyi olan şey unutulmaz
seni unutmayacağım."
-Stefan Zweig
seni unutmayacağım."
-Stefan Zweig
Zweig'dan yazmaya dair bir tavsiye:
"Bugün nereden başlayacağını bilmeyen genç bir yazar bana gelse ona ilk olarak büyük yopıtlar yorumlamasını veya çevirmesini tavsiye ederim. Bu ona kendi yozacağı eserden çok daha güven verecektir.
"Bugün nereden başlayacağını bilmeyen genç bir yazar bana gelse ona ilk olarak büyük yopıtlar yorumlamasını veya çevirmesini tavsiye ederim. Bu ona kendi yozacağı eserden çok daha güven verecektir.
Hayat yine karşılıksız özveriyle yapılan bir işi cömertçe ödüllendiriyordu.
Ve bir insanı tek başına sevmek
onu iki kat sevmektir."
- Stefan Zweig
onu iki kat sevmektir."
- Stefan Zweig
Ama insan her şeye alışıyordu.