Dijital Kitaplık Logo

DİJİTAL KİTAPLIK

alintilar.com

📜

Halka Duyurulur

Yükleniyor...

⚜️

Hoş Geldin

Hesabın var mı?

❤️Ömür Boyu Ücretsiz ve Reklamsız Uygulama

I

Yeni Okur/Yazar

Ücretsiz katıl!

Kayıt Ol

🎉İlk 1000 Kullanıcımıza Ücretsiz Ömür Boyu Onay Rozeti

II

GAZİ ÜNİVERSİTESİ

📍 Ankara

📚 118 alıntı • 👥 2 üye

❤️
Gideceksin. Tanrılar bile rolünü bitiren aktörler gibi kâh birer birer, kâh hep beraber çekiliyor bu sahneden. Senin zavallı gölgen zaman perdesine belki bir kere bile aksetmeden, oyuna katılmayan bir kukla gibi unutulup gidecek.
Bu Ülke

Bu Ülke

Cemil Meriç

23 MAY 2026 • 12:43 27 görüntülenme
❤️
Bana hakikati değil, kendini ver. Kendini, yani rüyanı. Olmak istediğin gibi görün, olduğun gibi değil. Zaten nasıl olduğunu, ne olduğunu biliyor musun? Her yalan bir yaratış. Hakikat, kaderin imzasız mektubu.
Bu Ülke

Bu Ülke

Cemil Meriç

23 MAY 2026 • 12:27 24 görüntülenme
❤️
Kahramanların çamurlaştığını görmek, sokaktaki adam için buruk bir teselli.
Bu Ülke

Bu Ülke

Cemil Meriç

23 MAY 2026 • 11:34 29 görüntülenme
❤️
Oynamak hoştu ve yaşamları öylesine dopdoluydu ki, umuda gerek duymuyorlar, umudun ne olduğunu unutuyorlardı o sırada.
Sineklerin Tanrısı

Sineklerin Tanrısı

William Golding

23 MAY 2026 • 10:12 30 görüntülenme
❤️
"İlk yapılması gereken şeyleri hemen yapmazsanız, gerektiği gibi davranmazsanız, gelip sizi kurtaracaklarını ummaya ne hakkınız var."
Sineklerin Tanrısı

Sineklerin Tanrısı

William Golding

22 MAY 2026 • 20:37 31 görüntülenme
❤️
"Nereye gideceğimizi belki biliyorlar, belki de bilmiyorlardı. Ama nerede olduğumuzu bilmiyorlar; çünkü biz gideceğimiz yere varamadık."
Sineklerin Tanrısı

Sineklerin Tanrısı

William Golding

22 MAY 2026 • 20:06 30 görüntülenme
❤️
Nasıl aldandığımı kimseye söylemedim. Aslında aldatmak isteyen bendim. Zübükler de işte bu duygumuzdan yararlanıp bizi kandırıyor. Daha doğrusu, biz önce kendimizi kandırıp onları da bizi kandırsınlar diye zorluyoruz. Kendi içimizdeki zübüklükleri biriktirip, birleştirip zorlaya zorlaya zübük yaratıyoruz. Gerçekte zübük biziz, benim, sensin... Karşımıza bir zübük çıkıyorsa, onun zübüklüğünde bizim de bir parçamız var.
Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Aziz Nesin

17 MAY 2026 • 21:06 34 görüntülenme
❤️
- Nasıl olur da sizin gibi bir adam iktidar partisinin içinde tutunamaz? Çok şaşıyorum, anlatılanların yüzdebirine inanmak gerekse, siz şimdi bakan makan olmalıydınız. Hiç değilse bir umum müdür olurdunuz, dedim.
Tıpkı oralıların yerli ağzıyla konuştu:
Ne demezsin... Ankara'ya varmadan biz de öyle bildik kendimizi. Lakin Meclis'e varınca ne görsek... Orda öyle zübükler var ki, hey heey, bizim zübüklüğümüz hiç sökmüyor. Analar ne zübükler doğururmuş kardeşim... Bizim zübüklügümüz orda para etmedi.
Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Aziz Nesin

17 MAY 2026 • 20:51 32 görüntülenme
❤️
Doktorlar anlamadı ama ben hastayım. Hastalığımı biliyorum: Umutsuzluk, kırgınlık... Ruh çöküntüsü içinde gittikçe kendimden ayrılıp başka bir insan oluyorum. Bu umutsuzluk, ne yapmam gerekli olduğunu bilmememden geliyor. Ne başkaları için yaşayabiliyorum, ne kendim için... Başkaları için yaşayabilsem kendim için de yaşamış olacağımı, mutlanacağımı biliyorum, ama nasıl?..
Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Aziz Nesin

17 MAY 2026 • 15:09 29 görüntülenme
❤️
"Halk bilir, halk sezer..." sözünde, dikkat et, halkı bir küçümseme, hiçe sayma, sevmeme var. Yalan, bir büyük yalan içinde uyuşmuşuz. Halk hiçbişey bilmiyor, hiçbişey sezemiyor. Bilse, sezse, bunca yüzyıllardanberi aldatılır, kandırılır mıydı? Nasıl bir uyuşturucu yalan bu... Gerçekten bu halkın bilip öğrenmesini istememişiz. İsteseydik, önce halkımızı bütün acı gerçekleriyle tanır, ondan sonra ne yapmamız gerektiğini düşünürdük. Kendi halkımızı olduğundan üstün saymak neden? Tanrı, okuryazar bile olmayan insanlara iltimas mı yapmış?
Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Aziz Nesin

17 MAY 2026 • 14:50 33 görüntülenme
❤️
Buraya gelmeden önceki iyi niyetli aptallığımı düşünüyorum; içimi bir halk dalkavukluğu kaplamıştı. Bizi nasıl kandırdılar, aldattılar, sonunda halk dalkavuğu yaptılar. Halk bilir, halk herşeyi bilir, halkta büyük bir sezgi vardır!
Yalan, hepsi yalan... "Halk herşeyi bilir" demek dalkavukluğu bile, halkı kendilerinden ayrı, bambaşka, umacı, koskocaman bir dev yaratık görmek değil de nedir? Yalandan halkı sever göründükçe, halka dalkavukluk ettikçe, bu yalanlara gerçekten inanan benim gibi tektük kişiler, bilgisizliğin, görgüsüzlüğün, geriliğin kızgın, sonsuz çölüne sızan cılız sular gibi kuruyup, bitip gideceğiz.
Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Aziz Nesin

17 MAY 2026 • 14:48 34 görüntülenme
❤️
Zübükzade'nin eğriliğini hep biliriz. Ama ne demişler, "Yılan dolana dolana gider de, deliğin ağzına geldi mi doğrulur." Hayatta böyle olunacak. İş, deliğin ağzına geldin mi doğrulmakta...
Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Aziz Nesin

16 MAY 2026 • 22:24 30 görüntülenme
❤️
- Bir namuslu tutturmuş gidersiniz, Namuslu olup da ne olacak, bir iş beceremedikten kelli... Varsın çalsın çırpsın da, arada ucu kasabamıza da dokunsun. Sünepe, uyuntu oturmuş da çalmamış, ne çıkar efendi? Doğru mu dediğim? İnsanda ağız varsa elbet yiyecek. Adam odur ki, hem yesin hem yedirsin...
Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Aziz Nesin

16 MAY 2026 • 21:43 35 görüntülenme
❤️
Zübük,
Biz elhamdülillah Müslümanız ve beş vakte beş daha katıp namazımızı evimizde kılarız, dedi.
Burhan Bey de,
Gördünüz mü ya? dedi. Namaz evde de kılınır. İlle cami gerekmez. Okul öyle değil, çocuklar evde okuyamaz, okul ister. Cami bitane diyorsunuz, uzak diyorsunuz. Uzaksa daha iyi. İbadet yerine gitmek için zahmete girmek sevaptır.
Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Aziz Nesin

16 MAY 2026 • 21:31 26 görüntülenme
❤️
Sayın büyüklerim, sevgili hemşerilerim. Bizim başımıza her ne kötülük gelmişse bilgisizlikten gelmiştir. Biz bilgisizlikten çok çektik, daha da çekmekteyiz. Cami yaptıralım diyorsunuz. İyi, hoş... Başüstüne yaptıralım. Ama cami ne gerek? Kasabamızda cami yok mu? Cemaat dolup dolup taşıyor da, camimiz almıyor mu? Şükür Allaha camimiz var, atalarımızdan kalma... Eskidir, yıkıktır derseniz anlarım. Bana kalırsa yeniden cami istemez. Çünkü gereği yok. Gelin, bu derneği kuralım, ama cami yaptırma derneği olmasın da okul yaptırma derneği olsun. Okul yaptıralım.
Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Zübük - Kağnı Gölgesindeki İt

Aziz Nesin

16 MAY 2026 • 21:29 33 görüntülenme
4 5 6 7 8
Hoş Geldin, Okur!